Klausimas. Mano sūneliui 1,5 metų, bet šneka nedaug: „ate, tete, mama, cip, cip, aciū, eisim, obuolys ,aa, ss, noriu, kaka, opapa“. Kai kuriuos žodžius pasakė kelias dienas ir pamiršo, nebesako. Knygutėse nieko nerodo, dažniausiai jas varto, aš vis mokinu, klausiu, kas čia, o jis tik verčia puslapius. Toks jausmas, kad šnekuosi pati su savim. Paprašau atnešti ką nors, o jis užsispyręs, kartais atneša ar parodo kūno dalis, kai nuotaika labai gera, o taip tai ignoruoja mano klausimus. Kaip man jį mokinti? Ar turi reikšmės dvi galvytės traumos, nukritimai? Jų metų nevėmė, tik išsigando, naktimis rėkavo. Dabar valerijonų mikstūrą geria, tai nubunda keliskart naktį, o kartais tik 5 valandą mišinio keliasi valgyt ir po to miega iki 8-10 val. Neurologė patarė pas vaikų psichiatrą nuvesti, kad jo elgesį paanalizuotų - kodėl nesidomi knygutėmis, nedaro tai, ką sakai. Šiaip ir bučkį nusiunčia, labas, penkis duoda, „apa“ sako priėjęs. Nesuprantu tik kodėl nesidomi, ką knygutėse rodai. O gal berniukai vėliau viską daro? Kristina.
Atsako gydytoja vaikų psichiatrė Aurima Dilienė
Tokio amžiaus vaikai turi dar plačias raidos ribas ir visiškai nerimauti, kad berniuko raida sutrikusi, nereikėtų. Bet gydytojas, pas kurį vaikas lankosi, turi pastebėti, jei raida atsilikusi, ir pasakyti, ar jau verta nerimauti. Apskritai pusantrų metų vaikas dar neprivalo nei domėtis knygutėmis, nei rodyti, kas jam liepiama, - tai priklauso nuo vaiko temperamento. Bet vaiko raidą pašalinėms akims stebėti visada reikia, nes mama gali ko nors ir nepastebėti. Berniukai nebūtinai viską daro vėliau nei mergaitės, tiek berniukų, tiek mergaičių raidos ribos yra plačios.
vlmedicina.lt
Dėl asmeninių sveikatos problemų VLMEDICINA.LT rekomenduoja kreiptis į šeimos gydytoją arba su jo siuntimu – į specialistą. Atsakymai, publikuojami portale, jokiais būdais negali pakeisti gydytojo konsultacijos.