Trečiadienis, 2024.04.24
Reklama

Skundų dėl maisto produktų statistika nekinta

vlmedicina.lt | 2013-02-11 10:02:18

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba kasmet gauna ir ištiria per 2 tūkstančius skundų. 2012 metais buvo užregistruoti 2 477 vartotojų skundai, kuriuos ištyrus, 788 pasitvirtino. Lyginant su 2011 metais, skundų skaičius nežymiai sumažėjo ( 2011 m. – 2 748 skundai).

Kavinė
2012 m. vartotojai dažnai skundėsi dėl viešojo maitinimo patiekalų kokybės. Ligitos Sinušienės nuotr.

2012 m. daugiausiai nusiskundimų gauta dėl maisto produktų kokybės (pakitusio ar nebūdingo skonio, konsistencijos, kvapo ir pan.), jie sudarė 47% visų pagrįstų skundų (2011 m. taip pat 47%). Gyventojai daugiau skundėsi dėl higienos pažeidimų (16%) ir maisto produktų su pasibaigusiais tinkamumo vartoti terminais (14%). Tačiau sumažėjo skundų dėl ženklinimo pažeidimų, jie sudarė 9% (2011 ir 2010 m. – 12%). Praėjusiais metais vartotojai dažniausiai skundėsi dėl prekybos įmonėse įsigytų maisto produktų, mėsos ir mėsos gaminių, viešojo maitinimo patiekalų kokybės.

,,Išanalizavus skundų tyrimų duomenis, peršasi nuomonė, kad prekybos ir viešojo maitinimo įmonės ekonominio sunkmečio metu pradėjo taupyti higienos sąskaita. Džiugina, kad gyventojai tampa vis pastabesni ir reiklesni, nesitaiksto su higienos taisyklių nepaisymo atvejais ir praneša apie tai. Reikėtų paraginti vartotojus būti akylesnius įvairių akcijų metu, kai vykdomi maisto produktų su besibaigiančiais tinkamumo vartoti terminais nukainavimai. Reikėtų įvertinti tokių produktų išvaizdą, juslines savybes, perskaityti informaciją ženklinimo etiketėse“, – teigė Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Maisto skyriaus vyriausiasis specialistas Andrius Balvočius.

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos inspektoriams atlikus patikrinimus ir nustačius, kad skunduose minėti faktai pasitvirtino, nedelsiant imamasi priemonių pažeidimams šalinti. Pavyzdžiui, vartotoja skundėsi, jog sulčių kokteilių bare pardavėja dirbo apibintuotomis rankomis, buvo nesilaikoma asmens higienos taisyklių. Po inspektorių patikrinimo, minėto baro darbuotoja buvo pakeista. Kitu atveju, vartotojai pasiskundus, kad parsinešė supuvusį granato vaisių, skunde paminėtai parduotuvei buvo uždrausta prekiauti nekokybiškais vaisiais. Sulaukiama informacijos iš labai pastabių vartotojų, pavyzdžiui vienam vyriškiui abejonių sukėlė datulių skonis ir etiketėse nurodyta šių produktų sudėtis (buvo parašyta tik: ,,ekologiškos džiovintos datulės“). Atlikus atrinktų datulių mėginių laboratorinius tyrimus, buvo nustatytas konservantas sieros dioksidas, kuris ženklinimo etiketėse nebuvo nurodytas.

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba primena vartotojams, kad jie turi aiškiai nustatytas teises ir gali jomis naudotis. Nusipirkus netinkamos kokybės, nesaugų maisto produktą, gyventojai turi teisę:

reikalauti, kad prekė būtų pakeista į tokią pat tinkamos kokybės prekę;

grąžinti prekę pardavėjui ir reikalauti grąžinti sumokėtus pinigus.

Šiomis teisėmis vartotojas gali pasinaudoti, jei jis turi prekės pirkimo čekį, ir tol, kol nesibaigė prekės tinkamumo vartoti terminas. Jeigu pardavėjas nevykdo šių reikalavimų, vartotojas turi teisę kreiptis į Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą visą parą veikiančia nemokama telefono linija (8 800) 40 403 arba užpildyti elektroninę skundo formą – anketą tinklapyje www.vmvt.lt .

vlmedicina.lt

Įvertinkite straipsni:
Jūs dar nebalsavote
skaityti komentarus (0)
Rašyti komentarą
Pasidalinti su draugais

Susiję straipsniai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI
Anksti nustatytas imunodeficitas – išgelbėtos gyvybės
Naujagimiams atliekamas imunodeficito tyrimas galėtų vieniems vaikams išgelbėti gyvybę, kitiems – anksti skirti gy...
Smegenų insulto gydymas: intervencinė radiologija – auksinis gydymo standartas
Intervencinės radiologijos specialistai atlieka gyvybiškai svarbų, gyvybę gelbstintį gydymą, kuris yra mažiau invazyvus...
Šuns asistento mokymas kainuoja per 25 tūkst. eurų, bet toks šuo padeda ir fiziškai, ir emociškai
Geriausiu žmogaus draugu vadinami šunys ne tik tampa lygiaverčiais šeimos nariais, bet ir gali padėti žmonėms su negalia...
Dr. T. Sveikata: "Pacientas nėra automobilis, kuriam galiu užsakyti detalę ir žinoti, kad ji tikrai tiks"
„Kiekvienai endoprotezavimo operacijai ruošiamės iš anksto, apgalvojame jos strategiją, dirbame su keliomis kompiu...
Ligonių kasos apmokės dvi modernias priemones sudėtingoms širdies procedūroms
Nuo liepos 1-osios ligonių kasos stacionarines tretines suaugusiųjų intervencinės kardiologijos paslaugas teikiančioms g...
Populiarios žymos
Ligos ir sveikata Man rūpiŠirdis ir kraujotakaPlaučiai ir kvėpavimas Virškinimo sistemaEndokrininė sistemaSmegenys, nervų sistemaŠlapimo organai ir inkstaiStuburas, kaulai, sąnariaiRaumenys ir sausgyslėsLytiniai organaiOda, plaukai ir nagaiLimfmazgiai, kraujas ir imunitetas KrūtysAkysAusys, nosis ir gerklėBurna ir dantysPsichikos ligos
 
Simptomai ir ligosAlergijaVėžys ir kraujo ligos Peršalimas ir gripasTemperatūraKūno tirpimasSkauda šonąSvorio kontrolė, valgymo sutrikimaiPriklausomybėMiego sutrikimaiNuovargis ir silpnumasInfekcinės ligos
 
PsichologijaSveika vaikystėŽvilgsnis į praeitįSveika senatvė
Sveikata be vaistų Gydymas augalaisAlternatyvios terapijosSveika mitybaSveikas ir gražus kūnasVegetarų virtuvėJogaSveika dvasiaSėkmės istorijos
Renginiai
Konsultuoja specialistas
Sveikatos apsauga
Nuomonė
ReklamaApie musLigų klasifikatoriusKontaktaiPrivatumo Politika
2015-20 © UAB “Vlmedicina”. Visos teises saugomos | sprendimas webmod: Svetainių kūrimas
Į viršų