Vis dažniau ir dažniau girdime, kad mokyklinio amžiaus vaikai susiduria su motyvacijos stoka mokantis mokykloje bei siekiant akademinių rezultatų. Tam priežasčių gali būti daugybė, bet viena, apie kurią kalbama itin mažai, yra nuoširdaus ryšio, pasitikėjimo ir pagarbos tarp mokinio ir pedagogo nebuvimas. Kai mokinys nepasitiki mokytojo kompetencija bei kvestionuoja jo mokymo metodiką, arba atvirkščiai - mokytojas mokinį demotyvuoja demonstruodamas netikėjimą jo gabumais bei nuolat kritikuoja, tai turi tiesioginį ryšį su vaiko motyvacija įsiminti naujas žinias ir siekti gerų rezultatų. Tačiau kai mokinys ir pedagogas randa bendrą kalbą bei atliepia vienas kito poreikius, galima tikėtis sėkmingų mokymosi rezultatų ir puikaus vaiko santykio su mokymusi dabar bei ateityje.
Pasitikėjimo ugdymas
Pasitikėjimas savo jėgomis mokantis ir ruošiantis egzaminams yra itin svarbus. Tačiau taip pat jis yra be galo trapus, o mokytojai yra tie žmonės, kurie tą pasitikėjimą gali lengvai išugdyti, arba dar lengviau sugriauti. Pedagogai, kurie supranta ryšio su mokiniais prasmę bei kuriems rūpi santykis su mokiniu nevengs vaiko pagirti ir įvertinti jo rezultatų. Net jei mokiniui sekasi prasčiau, mokytojas neturėtų dėl to menkinti ar kitaip išskirti mokinio.
Santykio su mokslu gerinimas
Jeigu mokinys mokykloje susiduria su prastais santykiais su pedagogais, tai gali sugriauti jo pasitikėjimą ir kitais lektoriais kuriuos sutiks kitose mokymosi įstaigose ateityje - kolegijoje, universitete ar bet kur kitur. Priešingu atveju, jei mokiniui mokytojas yra autoritetas, jis pasitikės ir kitais jam žinias perteikiančiais asmenimis. Per pasitikėjimą pedagogais yra formuojamas geras santykis su mokslu, dėl ko mokinys bus linkęs siekti gerų akademinių rezultatų ne tik mokykliniame, bet ir vėlesniuose gyvenimo etapuose.
Pagerėję pažymiai
Didžiausia nauda, kurią galima pasiekti turint gerą ryšį tarp mokinio ir pedagogo - tai geresni mokymosi rezultatai. Motyvuojantys bei mokinį palaikantys mokytojai geba įkvėpti mokinius ir sudominti juos jų dėstoma disciplina. Dėl šios priežasties galima tikėtis geresnių pažymių ir stipresnių akademinių pasiekimų.
Ar pedagogui svarbus santykis su mokiniu?
Lygiai taip pat kaip mokiniui, taip ir mokytojui yra svarbu turėti gerą tarpusavio santykį. Motyvuotas, laimingas ir gerus mokymosi rezultatus demonstruojantis mokinys yra bene geriausias grįžtamasis ryšys bei darbo įvertinimas bet kuriam pedagogui. Tačiau nesukūrus pasitikėjimu grįsto santykio, to tikėtis yra naivu. Šis ryšys yra kasdienė mokytojo motyvacija stengtis dėl mokinių, tobulinti mokymo metodika bei ieškoti būdų atliepti mokinių individualius poreikius.
Sunkumai kuriant santykį tarp mokytojo ir mokinio
Kad ir kaip stengtųsi viena ar kita pusė sukurti saugų, pasitikėjimo kupiną ryšį - to padaryti toli gražu ne visada pavyksta. Jeigu vaiko ir mokytojo nesieja toks ryšys ir dėl to kenčia vaiko akademiniai rezultatai, galima pasidomėti papildomo mokymosi su kitais pedagogais galimybę. Jeigu vaikas nesutaria su matematikos mokytoju ir dėl to prastėja jo pažymiai, papildomai pasamdytas vaiko poreikius atliepiantis matematikos korepetitorius galimai gebėtų sudominti vaiką šia disciplina sukurdamas su juo ryšį. Dabar šiuolaikinės technologijos papildomam mokymuisi leidžia rinktis alternatyvias ir inovatyvias online platformas, kuriose gausu įkvepiančių, motyvuojančių ir sudominančių korepetitorių.