Komitetas nusprendė siūlyti Vyriausybei ir Sveikatos apsaugos ministerijai nedelsiant spręsti Privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau – PSDF) biudžeto rezervo panaudojimo klausimą, 2013 metams skiriant trūkstamus 145 300 tūkst. litų asmens sveikatos priežiūros paslaugoms apmokėti.
Sveikatos apsaugos ministerijai ir Valstybinei ligonių kasai rekomenduota įpareigoti teritorines ligonių kasas, sudarant sutartis su gydymo įstaigomis dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir apmokėjimo už jas, nustatyti visą 2013 metams skiriamą PSDF biudžeto lėšų sumą, nemažinant sveikatos apsaugos ministro nustatytosios atitinkamų paslaugų balo vertės. Taip pat ministerijai ir Valstybinei ligonių kasai pasiūlyta pakeisti sveikatos apsaugos ministro įsakymą (2010-12-27 Nr. V-1131 ,,Dėl Greitosios medicinos pagalbos teikimo ir išlaidų apmokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“), nustatant, kad teikiamos Greitosios medicinos pagalbos paslaugos būtų apmokėtos, atsižvelgiant ir į teikiamų paslaugų kiekį.
Komitetas apsvarstė Narkotinių ir psichotropinių medžiagų kontrolės įstatymo 1 straipsnio ir Įstatymo priedo pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIP-4657 ES ir Pluoštinių kanapių įstatymo projektą Nr. XIP-4658 ES. Komitetas nusprendė siūlyti pagrindiniam Seimo Kaimo reikalų komitetui tobulinti įstatymų projektus, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento, valstybės institucijų, nevyriausybinių organizacijų pastabas ir pasiūlymus. Sveikatos reikalų komitetas taip pat pateikė savo siūlymus dėl įstatymų projektų: patikslinti pluoštinių kanapių sąvoką, pagal šią sąvoką suderinti Narkotinių ir psichotropinių medžiagų kontrolės įstatymo 1 straipsnio ir Įstatymo priedo pakeitimo įstatymo 1 straipsnio 2 dalį bei abiejų įstatymų įsigaliojimo datą nukelti iki 2014 m. sausio 1 d.
Komiteto nariai taip pat išklausė Valstybės kontrolės valstybinio audito ataskaitą ,,Ar efektyvi šeimos gydytojo veikla?“. Valstybės kontrolė nustatė, kad šeimos gydytojų skaičius šiuo metu šalyje yra pakankamas, tačiau jie gyventojų poreikių, teikiant sveikatos priežiūros paslaugas, netenkina. Šeimos gydytojų paslaugos gyventojams prieinamos netolygiai, apie penktadalį darbo dienos laiko šie gydytojai sugaišta funkcijoms, kurioms nereikia gydytojo kompetencijos, mažiau laiko skiriant diagnostiniam ir gydomajam darbui. Taip pat nustatyta, kad šeimos gydytojai vykdo ne visas Šeimos gydytojo medicinos normoje numatytas pareigas. Keturi penktadaliai šeimos gydytojų pacientus konsultacijai pas gydytojus specialistus siunčia nepanaudoję visų savo kompetencijų ligonių tyrimo ir gydymo srityje. Gydymo įstaigos neinformuoja pacientų apie nemokamus profilaktinius sveikatos patikrinimus dėl neinfekcinių ligų. Nustatyta, kad ir šeimos gydytojų kvalifikacijos tobulinimas organizuotas netinkamai. Šeimos gydytojų kompetencijos ir kvalifikacijos tobulinimo poreikis nevertinami, todėl šeimos gydytojai ne visada tinkamai įvertina, kurias kompetencijas jiems reikia tobulinti ir kokias kvalifikacijos tobulinimo programas parinkti. Valstybės kontrolė, atsižvelgdama į audito rezultatus, pateikė rekomendacijas šeimos gydytojo veiklos efektyvumo didinimui. Komiteto nariai, išklausę ataskaitą, pavedė Sveikatos apsaugos ministerijai įgyvendinti Valstybės kontrolės rekomendacijas įgyvendinimo priemonių plane nurodytais terminais.
lrs.lt