Penktadienis, 2024.07.19
Reklama

Medicininių įstaigų akreditavimas – efektyvus būdas įrodyti apie nekokybiškai suteiktas medicinines paslaugas(1)

Šaltinis: vlmedicina | 2016-02-28 00:02:04

Pastaruoju metu vis dažniau pacientai susiduria su jiems nekokybiškai suteiktomis medicininėmis paslaugomis ir patiria žalą, kurią medicinos įstaigos geranoriškai neskuba atlyginti. Tokiu atveju pacientai gali kreiptis į Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisiją ir Akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybą. Vis dėlto pirmiausiai rekomenduojama kreiptis į Akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybą. Gavus šios tarnybos išvadą lengviau įrodyti apie nekokybiškai suteiktas medicinines paslaugas.

Gintarė Girdzijauskienė. Asmeninio archyvo nuotr.

Į Akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybą yra kreipiamasi skundu. Skunde turi būti nurodyta:

(1) adresatas, paciento vardas, pavardė, gimimo data, adresas (faktinė gyvenamoji vieta), telefono numeris ir/ar kiti kontaktiniai duomenys bei pateikiamas asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas arba jo kopija, patvirtinta įstatymų nustatyta tvarka, jei asmuo pateikia skundą paštu, faksu ar per kurjerį;

(2) skundą pateikusio asmens duomenys;

(3) skundo dalykas (esmė) – suteiktos arba nesuteiktos asmens sveikatos priežiūros paslaugos, pažeistos paciento teisės ar teisėti interesai, asmens sveikatos priežiūros įstaiga ir, jei žinoma, kurių asmens sveikatos priežiūros specialistų veiksmai skundžiami;

(4) kuo tikslesnis asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo laikotarpis;

(5) ar skundas tuo pačiu klausimu išnagrinėtas asmens sveikatos priežiūros įstaigoje, pateikiant šio skundo ir atsakymo kopiją;

(6) skundo surašymo data ir asmens parašas (ar elektroninis parašas).

Skundą Akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybai reikia pateikti nepraėjus vienerių metų terminui nuo sužinojimo apie savo teisių pažeidimą. Jeigu skundas Akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyboje yra gautas vėliau nei vieneri metai nuo tos dienos, kai pacientas sužinojo ar turėjo sužinoti apie savo teisių pažeidimą, arba praėjo daugiau kaip treji metai nuo paciento teisių pažeidimo padarymo dienos, tai šį skundą atsisakoma nagrinėti.

Skundas Akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyboje nagrinėti turi būti baigtas per tris mėnesius nuo skundo gavimo dienos. Esant Akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos išvadai, kad medicinos paslaugos buvo suteiktos nekokybiškai, reikia kreiptis tiesiogiai į medicinos įstaigą ir prašyti žalos atlyginimo.

Jei vis dėlto medicinos įstaiga nesutinka geranoriškai atlyginti žalos, tuomet reikia kreiptis į Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisiją. Svarbu, kad nebūtų praleistas trejų metų senaties terminas kreiptis į Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisiją.

 Pareiškimai Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisijoje yra išnagrinėjami ne vėliau kaip per du mėnesius nuo pareiškimo gavimo dienos. Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisijai nustačius, kad buvo pacientui padaryta žala, medicinos įstaiga privalo ją pacientui atlyginti. Nesutinkant su Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisijos sprendimu per 30 dienų nuo sprendimo priėmimo dienos galima jį apskųsti teismui.

Galiausiai paminėtina, kad terminai kreiptis dėl žalos atlyginimo labai svarbūs, nes ieškiniui dėl žalos atlyginimo pareikšti taikomas trejų metų ieškinio senaties terminas. Tačiau ieškinio senaties terminas, praleistas dėl svarbių priežasčių, gali būti atnaujintas. 

Informaciją suteikė advokatė Gintarė Girdzijauskienė, dirbanti advokatės Gintarės Girdzijauskienės kontoroje, Laisvės al. 42, LT-44246, Kaune.

Tel. nr.: (8-37) 210 623

El. p.: advokate.girdzijauskiene@gmail.com

Įvertinkite straipsni:
Jūs dar nebalsavote
Kategorijos: Įvairios naujienos
skaityti komentarus (1)
Rašyti komentarą
Pasidalinti su draugais

Susiję straipsniai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI
Kad nerizikuotume savo sveikata – kelionėms patariama ruoštis iš anksto
Vasara – atostogų metas, kai dažnas keliauja į užsienio šalis. Nacionalinio visuomenės sveikatos centro (NVSC) spe...
Pūslelinės pančiuose: ką galime padaryti, kad infekcija nebeatsinaujintų
Daugybei žmonių ne kartą teko patirti nemalonų dilgčiojimą prie lūpų ir vėliau išvysti atsiradusias pūsleles. Nors skaus...
Savaitgalis prie vandens telkinio: kaip saugotis infekcijų
Vasaros dienomis tesinori gulėti ant ežero ar jūros kranto ir nuolat maudytis. Bet jei neužtikrinsime tinkamos intymios...
Vandens organizme trūkumas gali sukelti ir hemorojų
Atšilus orams dauguma skuba naudotis visais lauko malonumais. Tiesa, gydytojai pastebi, kad aktyviai leidžiant laisvalai...
Oro kokybės barometras: orą teršė kietosios dalelės bei amoniakas, miglinių augalų žiedadulkės
Vasaros viduryje buvo fiksuojamas kietųjų dalelių ir amoniako koncentracijos padidėjimas ore, o žiedadulkių...
Populiarios žymos
Ligos ir sveikata Man rūpiŠirdis ir kraujotakaPlaučiai ir kvėpavimas Virškinimo sistemaEndokrininė sistemaSmegenys, nervų sistemaŠlapimo organai ir inkstaiStuburas, kaulai, sąnariaiRaumenys ir sausgyslėsLytiniai organaiOda, plaukai ir nagaiLimfmazgiai, kraujas ir imunitetas KrūtysAkysAusys, nosis ir gerklėBurna ir dantysPsichikos ligos
 
Simptomai ir ligosAlergijaVėžys ir kraujo ligos Peršalimas ir gripasTemperatūraKūno tirpimasSkauda šonąSvorio kontrolė, valgymo sutrikimaiPriklausomybėMiego sutrikimaiNuovargis ir silpnumasInfekcinės ligos
 
PsichologijaSveika vaikystėŽvilgsnis į praeitįSveika senatvė
Sveikata be vaistų Gydymas augalaisAlternatyvios terapijosSveika mitybaSveikas ir gražus kūnasVegetarų virtuvėJogaSveika dvasiaSėkmės istorijos
Renginiai
Konsultuoja specialistas
Sveikatos apsauga
Nuomonė
ReklamaApie musLigų klasifikatoriusKontaktaiPrivatumo Politika
2015-20 © UAB “Vlmedicina”. Visos teises saugomos | sprendimas webmod: Svetainių kūrimas
Į viršų