Dėl augančio susirūpinimo, kad gydytojai neišklauso pacientų prieš juos diagnozuodami, Jungtinės Karalystės (JK) nacionalinės sveikatos tarnybos NHS gydytojams ir slaugytojams bus rengiami užuojautos mokymai.
Tūkstančiai NHS darbuotojų bus raginami pagerinti savo bendravimo įgūdžius, o šalies vyriausiasis gydytojas tikino, kad šalies sveikatos ateitis tiesiogiai priklauso nuo gydytojų ir pacientų bendravimo.
NHS medicinos direktorius profesorius seras Bruce’as Keogh’as teigė, kad geri gydytojų bendravimo įgūdžiai yra reikalingi, siekiant kovoti su kai kurių pacientų nesveiku gyvenimo būdu ir viršsvorio problemomis, kurios NHS gydytojų darbą bereikalingai apsunkina.
Didžiosios Britanijos antsvorio problema yra siejama su sunkiais cukrinio diabeto atvejais, kurių gydymui NHS vien praėjusiais metais išleido per 10 milijardų svarų.
Negana to, per paskutinį dešimtmetį su nesaikingu alkoholio vartojimu susijusiomis problemomis besiskundžiančių pacientų ligoninėse padaugėjo net 60 procentų.
Šiuo metu yra numatyta, kad apmokymų kursuose dalyvaus jau per 2 000 NHS darbuotojų.
Gydytoja Penny Newman, kuri ir sugalvojo naująją apmokymų schemą, teigė, kad NHS medicinos profesionalams reikia išmokti kaip tinkamai elgtis ir kalbėti su pacientais, vietoj paprasčiausio jų auklėjimo.
„Pacientams reikia jaustis lyg jų klausosi - vien patarimų dalijimas nepadės. Nėra naudinga žmogui tiesiog pasakyti: „Tau reikia numesti 10 kg, nebevalgyk torto“, - aiškino gydytoja.
„Reikia klausti: „Kas tau trukdo numesti svorio?“ Taip pacientas galės kartu su gydytojo pagalba sugalvoti svorio numetimo planą, kuris jam iš tiesų padės“, - tęsė ji.
Be to, pasak P. Newman, pagerinus gydytojų bendravimo įgūdžius, pacientai lengviau pripažins, jeigu jiems sunkiai sekasi laikytis gydytojų nurodyto plano, ar atskleis tam tikrus negalavimus, apie kuriuos mieliau nekalbėtų.
„Tai, kaip mes bendraujame su pacientais yra esminis dalykas. Jeigu mes negalime to padaryti teisingai, tuomet paciento sveikata gali niekuomet ir nepagerėti“, - pridūrė gydytoja.
Toks planas buvo paskelbtas po to, kai naujuosiuose tyrimuose buvo atskleista, kad kas šeštas NHS pacientas skundžiasi prastu gydytojų ir seselių bendravimu.
Kitas tyrimas atskleidė, kad gydytojai vidutiniškai 12 kartų pertraukia pacientą, kai šie ima pasakoti apie savo problemas.
Gydytoja P. Newman teigė: „Medicinos profesionalai privalo mokėti klausytis ir užjausti, kad pacientas galėtų jaustis ramiai ir patogiai. Mūsų darbas yra ne aiškinti pacientams, ką jie privalo daryti.“
NHS šiuo metu išgyvena ypač sunkų periodą - gydytojų mažėja, o pacientų, norinčių pasitikrinti sveikatą, sąrašai tik ilgėja. Vidutiniškai savaitę susitikimo su gydytoju laukiančių pacientų skaičius per paskutinius trejus metus išaugo trečdaliu, o kai kurie gydytojai dabar per dieną kartais apžiūri per 40 pacientų.
Teigiama, kad vos 10 proc. pacientų paklauso gydytojų patarimų bei pakeičia gyvenimo būdą ir mažiau negu pusė pacientų iš tiesų vartoja vaistus, kuriuos gydytojas jiems išrašo.
Seras B. Keogh’as teigė, kad šie mokymai padės išsaugoti NHS ateitį: „Norint, kad NHS būtų klestinti ir sėkminga institucija, žmonės privalo pradėti klausyti gydytojų rekomendacijų, rūpintis savo sveikata ir gerove. Tačiau jiems reikia patarimų ir paramos, o geras ir sklandus bendravimas tarp paciento ir gydytojo ir yra to pagrindas.“
Vyras paaiškino, kad ši schema išmokys gydytojus klausytis ir paskatins pacientus imtis šiek tiek daugiau asmeninės atsakomybės už savo sveikatą: „Padėdami medicinos ekspertams lavinti naujus įgūdžius, padėsime ir pacientams suprasti, kas jiems svarbiausia, kalbėdami apie jų motyvaciją, sveikatos būklę, elgesį ir įpročius. Tikimės, kad ši schema padės išvengti bereikalingo kreipimosi į gydytojus ir palengvins jų darbą bei pacientų savijautą.“