Viešojoje erdvėje nuskambėjusi istorija apie vaikams skirtoje knygoje aprašomus alkoholio vartojimo ir poveikio būdus, Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentą paskatino pradėti tyrimą dėl leidyklos „Alma litera“ 2009 metais išleistos vaikų knygos „Miško pasakos“ galimų Alkoholio kontrolės įstatymo pažeidimų.Minėtoje vaikams skirtoje knygoje pateikta informacija galimai prieštarauja Alkoholio kontrolės įstatyme nustatytiems alkoholio reklamos draudimams: alkoholio reklama skirta vaikams ir paaugliams iki 18 metų, alkoholio reklama pateikta vaikams ir paaugliams skirtoje knygoje, pateikta reklama sieja alkoholio vartojimą su fizinės būklės pagerėjimu, psichinės veiklos pagerėjimu, gydomosiomis savybėmis bei pateikta neteisinga ir (ar) klaidinanti informacija apie alkoholinius gėrimus.
Autoriaus Tony Wolf knygelė rekomenduojama vaikams nuo trejų metų.
Skaitytojus stebino parašai po nuotraukoms: „tikrai ragauju paskutinį, nežinia, kaip namo bepareisiu“, „įtariu, kad tie nelaimingi atsitikimai – tik dingstis išgerti daugiau kalvadoso“, bet ir instrukcijos, kaip pasigaminti obuolių sidrą ir kaip gerti kalvadosą.
Vaikams knygoje aiškinama, kaip vyksta alkoholio gamyba:
„- Šiose statinaitėse obuolių sultys rūgsta ir pamažu bręsta. Atėjus laikui, statinaitės atkemšamos, ir jau galima gerti sidrą.
- Ką tokį?
- Sidrą! Labai skanus! Laikyk! Nykštukas įkliukina iš statinaitės į molinį butelį auksaspalvio, kvapnaus burbuliuojančio gėrimo. Pripila dvi stiklines: vieną sau, kitą – Ežiui. – Paragauk!” – rašoma 57-ajame “Miško pasakų” puslapyje.
59-ajame puslapyje tėveliai mažamečiams gali paskaityti apie kalvadosą.
“- Koks skanus! Koks stiprus! O kaip šildo!“ – džiūgauja Ežys po trečio kalvadoso gurkšnelio.
Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas sieks išsiaiškinti alkoholio reklamos aplinkybes ir spręs galimo atsakomybės taikymo klausimą.