Kovo 2 dieną (penktadienį) Klaipėdoje įvyko apvaliojo stalo diskusija apie „Sveikatos sinergijos“ mokymus Klaipėdoje. Mokymai buvo organizuojami, įgyvendinant Baltijos jūros regiono programos „ImPrim“ projekto „Visuomenės sveikatos gerinimas skatinant tolygų aukštos kokybės pirminės sveikatos priežiūros išdėstymą“ (angl. Improvement of public health by promotion of equitably distributed high quality primary health care systems) priemonę „Sveikatos sinergija“. Apvaliojo stalo diskusijoje dalyvavo Higienos instituto atstovai – pilotinio projekto vykdytojos, mokymų organizatoriai UAB „Kompetencijų vystymo centras” ir UAB „Rakorda”, paruošti dėstytojai ir dalyviai.
Mokymų programos/projekto atsiradimą paskatino šios temos aktualumas visame pasaulyje ir Higienos instituto dalyvavimas Baltijos jūros regiono projekto programoje. Mokymo programos turinys, tikslai ir uždaviniai sudaryti išanalizavus 2011 m. liepos mėn. atliktų kokybinio ir kiekybinio tyrimų rezultatus. Šių dviejų, vienas kitą papildančių tyrimų tikslas – išsiaiškinti poreikius ir galimybes kokybiškai atlikti profilaktines priemones bei galimybes bendradarbiauti su atskirtais visuomenės sveikatos ir asmens sveikatos sektoriais pirminės sveikatos priežiūros grandyje.
Mokymų dalyviai buvo supažindinti su sveikatos sinergijos samprata ir jos rūšimis, galimybe taikyti praktiškai bei jos svarba, siekiant bendro tikslo – sveikesnio žmogaus/ sveikesnės populiacijos; skatinti visuomenės ir asmens sveikatos priežiūros sektorių bendradarbiavimą pirminėje sveikatos priežiūros grandyje, išsiaiškinti struktūras ir procesus, būtinus sukurti sėkmingą visuomenės ir asmens sveikatos priežiūros sektorių bendradarbiavimo modelį; pagerinti sveikatos sistemų efektyvumą, sveikatos problemų, susijusių su socialiniais veiksniais, valdymą bei skatinti tarpžinybinį bendradarbiavimą tarp asmens sveikatos įstaigų.
"Sveikatos sinergija” mokymai buvo sudaryti iš dviejų dalių. Pirmoje dalyje dalyvavo dvylika specialistų (šeimos gydytojai, visuomenės sveikatos specialistai, bendruomenės slaugytojos ir socialiniai darbuotojai) iš Klaipėdos miesto ir rajono. 10 dienų mokymuose Vilniuje ir Klaipėdoje dalyviai gilino žinias šiomis temomis: populiacinis požiūris į žmogaus sveikatą – sergantis žmogus ir serganti bendruomenė, sveikatos matavimas populiaciniame lygmenyje, ligų profilaktika ir jos rūšys, efektyvios sveikatos programos, tarpžinybinis bendradarbiavimas, sveikatos sinergija. Dalyviai tobulino dėstymo meno ir oratorystės įgūdžius.
Dalyviai baigę pirmos dalies mokymus tapo dėstytojais ir buvo pakviesti tęsti projektą antroje jo dalyje. Čia jie mokė kitus Klaipėdos regiono pirminės asmens sveikatos priežiūros įstaigų, visuomenės sveikatos biurų ir socialinių įstaigų darbuotojus. Per keturis projekto „Sveikatos sinergija“ vykdymo mėnesius mokymuose dalyvavo 100 dalyvių iš Klaipėdos regiono. Kiekvienas jų išklausė 40 val. trukmės mokymus. Mokymų nauda buvo juntama jau įpusėjus projektui: užsimezgė bendradarbiavimas tarp dalyvių ir juos delegavusių institucijų.
Apvaliojo stalo diskusijos dalyviai pasidžiaugė, kad įgytas žinias galės pritaikyti savo darbe, nes dėstytojai pateikė daug praktinių pavyzdžių iš savo darbo, kas buvo ypač vertinga ir naudinga.
Nuoširdus darbas ir bendradarbiavimas tarp projekto vykdytojo, mokymų organizatorių, dėstytojų ir dalyvių garantavo sėkmingą eigą ir įspūdingus rezultatus. Projekto dalyviai pajuto praktinę mokymų „Sveikatos sinergija” naudą ir akcentavo tęstinumo poreikį ne tik Klaipėdos regione, bet ir visoje Lietuvoje.
Renginio metu buvo aptarti „Sveikatos sinergija” mokymų rezultatai ir pateiktos dalyvių rekomendacijos ir pasiūlymai organizuojant mokymus ateityje.
vlmedicina.lt