Balandžio 18 d. Sveikatos reikalų komitetas posėdyje priėmė sprendimą dėl Nacionalinės sveikatos tarybos 2011 m. veiklos ataskaitos. Komitetas nusprendė pritarti tarybos ataskaitai ir pasiūlė tarybai kartu su Sveikatos apsaugos ministerija kuo skubiau užbaigti Lietuvos sveikatos 2010-2020 metų programos projekto rengimą ir pateikti svarstyti Seimui iki 2012 m. birželio 1 d.
Siekiant padidinti savivaldybių visuomenės sveikatos biurų veiklos efektyvumą, tarybai rekomenduota kartu su savivaldybėmis spręsti biurų veiklos strateginio planavimo, metodinio vadovavimo, žmogiškųjų išteklių kvalifikacijos tobulinimo ir ryšių su visuomene bei žiniasklaida stiprinimo klausimus.
Komitetas taip pat priėmė sprendimą dėl Farmacijos įstatymo 2, 4, 5, 7, 35, 39 ir 76 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projekto Nr. XIP-3797, kuriuo siekiama suderinti Lietuvos teisės aktus su 2005 m. rugsėjo 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2005/36/EB dėl profesinės kvalifikacijos pripažinimo reikalavimais. Komitetas pritarė Sveikatos apsaugos ministerijos pasiūlymui, kad nuo 2016 m. sausio 1 d. vaistinės darbo laiku vaistinėje dirbtų ne mažiau kaip vienas vaistininkas, kuris užtikrintų tinkamą vaistininkų padėjėjų tam tikrų veiklų priežiūrą.
Žmogaus audinių, ląstelių ir organų donorystės ir transplantacijos įstatymo 1 ir 2(1) straipsnio pakeitimo 2(2) straipsniu papildymo įstatymo projektą Nr. XIP-4033, kurio tikslas tobulinti žmogaus audinių, ląstelių ir organų donorystės ir transplantacijos teisinį reguliavimą bei sudaryti teisines prielaidas efektyviau užtikrinti asmens sveikatos priežiūros įstaigų, teikiančių žmogaus audinių, ląstelių ir organų donorystės, įsigijimo, ištyrimo, apdorojimo, konservavimo, laikymo, paskirstymo ir transplantavimo paslaugas, veiklos priežiūros funkcijų vykdymą bei su atliekamais veiklos priežiūros veiksmais susijusių asmens teisių ir laisvių apsaugą, komiteto nariai nusprendė siūlyti Seimui grąžinti iniciatoriams tobulinti. Atsisakius Žmogaus audinių, ląstelių ir organų donorystės ir transplantacijos įstatymo taikymo iš žmogaus gautų audinių ir ląstelių pagamintų produktų apdorojimui, konservavimui, laikymui, paskirstymui, transplantavimui, tokios veiklos valstybinei kontrolei ir priežiūrai, lieka neaiškumas, kokie įstatymai ir kiti teisės aktai reguliuotų šiuos klausimus. Todėl siekiant teisinio reguliavimo aiškumo atitinkamai turėtų būti pildomas Farmacijos įstatymas, į jį perkeliant minėtų klausimų reglamentavimą.
Administracinių teisės pažeidimų kodekso 43(11) straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIP-4034 komitetas nusprendė siūlyti pagrindiniam - Teisės ir teisėtvarkos - komitetui grąžinti iniciatoriams tobulinti, kadangi įstatymo projektas yra teikiamas kartu su Žmogaus audinių, ląstelių ir organų donorystės ir transplantacijos įstatymo 1 ir 2(1) straipsnio pakeitimo, 2(2) straipsniu papildymo įstatymo projektu Nr. XIP-4033, kurį komitetas siūlo grąžinti iniciatoriams tobulinti. Priėmus siūlomus įstatymus nebūtų aiškios teisinės pasekmės už teisinių santykių, kylančių iš veiksmų su iš žmogaus audinių ir ląstelių pagamintais produktais, pažeidimus.
Europos Komisijos pasiūlymas dėl Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos, kuri susijusi su priemonių, reglamentuojančių žmonėms skirtų vaistų kainas ir šių vaistų įtraukimą į valstybinių sveikatos draudimo sistemų taikymo sritį, skaidrumu Nr. COM(2012) 84, komiteto nuomone, galimai prieštarauja subsidiarumo principui, nes pasiūlymo nuostatomis galėtų būti įsiterpta į valstybių narių sutartimis joms nustatytą kompetenciją.
lrs.lt