Penktadienis, 2024.03.29
Reklama

Ligonių kasų specialistams – aukščiausi gyventojų vertinimai

vlmedicina.lt | 2014-01-31 15:09:34

Mūsų kraštiečiai, apsilankę ligonių kasų gyventojų aptarnavimo skyriuose, čia teikiamų paslaugų kokybę vertina labai gerai, yra patenkinti profesionaliu specialistų aptarnavimu, operatyviai suteikta informacija, konsultacijomis dėl sveikatos priežiūros paslaugų. Ypač gerai vertinama Europos sveikatos draudimo kortelių (ESDK) išdavimo tvarka, kurias paprastai galima gauti per keliolika minučių ir žmonėms nereikia dėl jos ateiti kelis kartus.

Panevėžio TLK
Panevėžio TLK Gyventojų aptarnavimo skyrius. Valstybinės ligonių kasos nuotr.

Tai parodė Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK) 2013 m. pabaigoje atlikta teritorinėse ligonių kasose gyventojų aptarnavimo skyriuose apsilankiusių žmonių, kurie naudojosi ir kitomis „vieno langelio“ teikiamomis paslaugomis, apklausa. Pasitenkinimo teikiamomis paslaugomis rodiklis siekia 4,51 (aukščiausias įvertinimas - 5 balai). Labai aukštai vertinama ir gyventojų aptarnavimo kokybė, t.y. operatyvus ir tikslus informacijos suteikimas, konsultavimas, patalpų tinkamumas teikti tokias paslaugas, jų švara, strategiškai patogi vieta. Šis rodiklis siekia 0,95 balo ir  labai yra labai aukštas, lyginant su savivaldybių institucijų ir kitų įstaigų analogišku rodikliu, kuris 2012 m. buvo 0,85.

Taigi šios apklausos dalyviai teigia dažniausiai besinaudojantys, o kartu ir geriausiai vertina ESDK, kitų ES dokumentų (jie reikalingi draustumui patvirtinti, vykstant į kitas Europos Sąjungos šalis), Privalomojo sveikatos draudimo (PSD) pažymėjimo ir pažymos apie draustumą išdavimą. Labai gerai vertinamas ir informavimas apie ligonių kasų Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) lėšomis apmokamas paslaugas, pavyzdžiui, dantų ir sąnarių protezavimą.

Didžioji dalis respondentų mano, kad paslaugų teikimo sąlygos yra geros. 8 iš 10 teigia, kad ligonių kasų gyventojų aptarnavimo skyriai yra patogiose, lengvai pasiekiamose vietose, 9 iš 10 – kad darbo laikas yra patogus, o 7 iš 10 paslaugų suteikimo laikas atrodo priimtinas. Ypač  gerai vertinamas konsultavimas telefonu. 9 iš 10 konsultuotųjų telefonu respondentų šį specialistų darbą vertina labai gerai ir gerai.

Svarbu ir tai, kad nemažėja ir žmonių skaičius, kuris naudojasi ligonių kasų teikiamomis paslaugomis. Štai 2013 m. į jas kreipėsi, t.y. apsilankė, skambino ar parašė el. paštu, daugiau kaip pusė milijono (virš 507 tūkst.) gyventojų. Apie 360 tūkst. iš jų atvyko daugiausia pasiimti tokių dokumentų kaip ESDK, įvairių pažymų (pavyzdžiui, išduota per 6,5 tūkst. ES dokumentų). Vien ESDK kortelių pernai išduota beveik 170 tūkst.

Ši ligonių kasų lankytojų apklausa vyko 10 paslaugų teikimo vietų (Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje, Alytuje, Marijampolėje, Tauragėje, Utenoje ir Telšiuose), truko 10 darbo dienų, o apklausti 1025 respondentai. Didžiausią apklaustųjų dalį (40 proc.) sudaro 25–44 metų amžiaus žmonės, 45–64 m. amžiaus - 28 proc., jaunimas nuo 18 iki 24 m. – 18 proc., o vyresni nei 65 m. – 15 proc. Tarp jų 62 proc. – moterys, 38 proc. – vyrai.

VLK tokias gyventojų apklausas, kurios atliekamos kasmet, rengia tikslingai. Jų duomenys naudojami gerinant teikiamų paslaugų kokybę, nes įvertinus gyventojų išsakytas nuomones galima tiksliau identifikuoti trūkumus ir rasti efektyvius būdus juos pašalinti.

Planuojama, jog ilgainiui vis daugiau paslaugų bus labiau prieinamos elektroninėje erdvėje, internetu ir žmonėms nereikės atvykti į ligonių kasas, o reikiamą informaciją galės gauti nuotoliniu būdu. Daugiau dėmesio planuojama skirti konsultavimui telefonu ir elektroniniu paštu. Bus tobulinami ir paslaugų kokybės tyrimai, apklausiant elektroninių paslaugų gavėjus, telefonu konsultuojamus žmones. Planuojama taikyti ir slapto kliento tyrimus, nes tai vienas geriausių būdų nustatyti, kaip reikėtų tobulinti gyventojų aptarnavimo kokybę.

Valstybinė ligonių kasa

Įvertinkite straipsni:
Jūs dar nebalsavote
skaityti komentarus (0)
Rašyti komentarą
Pasidalinti su draugais

Susiję straipsniai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI
Dietologė sugriovė mitus apie iškrovos dieną: nepulkite badauti iškart po Velykų
Kai artėja šventės, tradiciškai pasižadame, kad šįkart tikrai nepersivalgysime, bet pasiryžimas dažniausiai išgaruoja vo...
Velykų šventė: už saiką prie stalo organizmas tikrai padėkos
Kaip nepersivalgyti, o persivalgius, palengvinti virškinimo procesą? Kiek kiaušinių valgyti, o gal jų apskritai vengti?...
Kauno klinikose atlikta nauja procedūra, išgydžiusi rijimo sutrikimą
Maitinimasis – viena esminių žmogaus išgyvenimo sąlygų. „Rijimo sutrikimas, dar vadinamas disfagija, gali pa...
Vaikų atostogų metu daugėja traumų: kaip nuo jų apsisaugoti?
Vaikų pavasario atostogos jau visai ant nosies. Ir nors šis laikas dažniausiai asocijuojasi su kelionėmis, aktyviu laisv...
Kokios klaidos daromos prie šventinio stalo?
Likus vos kelioms dienoms iki Velykų, daugybė žmonių pradeda planuoti, kokie patiekalai nuguls ant stalo šalia margučių....
Populiarios žymos
Ligos ir sveikata Man rūpiŠirdis ir kraujotakaPlaučiai ir kvėpavimas Virškinimo sistemaEndokrininė sistemaSmegenys, nervų sistemaŠlapimo organai ir inkstaiStuburas, kaulai, sąnariaiRaumenys ir sausgyslėsLytiniai organaiOda, plaukai ir nagaiLimfmazgiai, kraujas ir imunitetas KrūtysAkysAusys, nosis ir gerklėBurna ir dantysPsichikos ligos
 
Simptomai ir ligosAlergijaVėžys ir kraujo ligos Peršalimas ir gripasTemperatūraKūno tirpimasSkauda šonąSvorio kontrolė, valgymo sutrikimaiPriklausomybėMiego sutrikimaiNuovargis ir silpnumasInfekcinės ligos
 
PsichologijaSveika vaikystėŽvilgsnis į praeitįSveika senatvė
Sveikata be vaistų Gydymas augalaisAlternatyvios terapijosSveika mitybaSveikas ir gražus kūnasVegetarų virtuvėJogaSveika dvasiaSėkmės istorijos
Renginiai
Konsultuoja specialistas
Sveikatos apsauga
Nuomonė
ReklamaApie musLigų klasifikatoriusKontaktaiPrivatumo Politika
2015-20 © UAB “Vlmedicina”. Visos teises saugomos | sprendimas webmod: Svetainių kūrimas
Į viršų