Data: 2020.10.19 18:29
Šis puslapis atspausdintas iš:

www.vlmedicina.lt
spausdinimas

Visiems tinkančio vitamino nėra

Lietuvos imunologų asociacijos pirmininkas dr. Mykolas Mauricas | 2014-03-17 16:54:04

Atėjus pavasariui ne vienas geriame imunitetą stiprinančius papildus ar vitaminus: po žiemos jis neva nusilpęs, todėl greičiau kimba įvairios virusinės ar peršalimo ligos. Tačiau nereikėtų per daug žavėtis plačiai reklamuojamais imunitetą stiprinančiais maisto papildais. Viena vertus, negali žmogus pats nusistatyti diagnozės, kita vertus – klinikiniais tyrimais neįrodytas tų papildų veiksmingumas.

Vitaminai
Algirdo Kubaičio nuotr.

Todėl nereikėtų tik pažiūrėjus reklamos pulti į vaistinę. Pirmiausia rekomenduoju pasitarti su savo gydytoju. Tik jis nustatys, kokie papildai jums geriausiai tinka, nes jis žino, kokiomis ligomis persirgote, kokius vaistus gėrėte, nustatys, kokių medžiagų trūksta organizme ir pan.

O pačiam žmogui, jei jis ne specialistas, juk labai sunku įvertinti savo būklę, galiausiai trūksta ir žinių, nors ir koks išprusęs būtų. Čia vien reklamos ar informacinio lapelio apie produktą nepakanka. Be to, kiekvienas organizmas yra labai individualus, skirtingi ir maitinimosi, judėjimo bei kiti įpročiai, vieno ar kito elemento toleravimas ir pan. Todėl negali būti ir nėra „bendrinio“ vitamino, kuris tiktų visiems.

Kita vertus, gali nutikti ir taip, kad savarankiškai „bestiprindami“ imunitetą, išbandydami įvairiausias naujas priemones, jį pradėsime griauti, sukelsime vieno vitamino perteklių (ar trūkumą) organizme ir pan. Todėl jei žmogus gerai jaučiasi, nereikėtų imtis jokių papildomų priemonių imunitetui stiprinti.

Savarankiškai organizmą stiprinančių papildų ar vitaminų nereikėtų rinkti ir sergantiesiems lėtinėmis ligomis.

Visais laikais geriausia priemonė organizmui stiprinti buvo ir yra judėjimas: aktyvus poilsis, darbas ar sportas gamtoje, buvimas gryname ore ir saulėje (žinoma, saikingai, kad mūsų organizmai gautų vitamino D).

Be to, geriausiai vitaminai ir naudingosios medžiagos pasisavinamos iš maisto. Todėl kiekvienas turėtų valgyti visavertį maistą, vartoti daug daržovių ir vaisių: burokėlių, kopūstų (taip pat ir raugintų), obuolių ir pan. Natūralius produktus organizmas pasisavina lengviau, iš jų gauname visus reikalingus vitaminus, todėl organizmui nebereikia papildomų priedų. Na, jei mityba – nevisavertė, konsultuokitės su savo gydytoju, jis nustatys, kokių vitaminų organizmui trūksta, ir patars, ką papildomai vartoti.

Be abejo, kai prasideda virusinių ligų protrūkis, vien saikinga ir sveika mityba nepadės. Bet sveikai gyvenantys žmonės jomis užsikrečia rečiau. Nereikia pamiršti, kad nei papildai, nei vitaminai nėra vaistai, išgydysiantys nuo gripo ar kitų ligų.

Organizmu rūpintis reikia nuolat, o ne sezoniškai, nors įprastai žmonės juo susirūpina tik pavasarį. Reikėtų pakeisti ir gyvenimo būdą, jei mažai judate. Išeikite kuo dažniau pakvėpuoti grynu oru. Žinoma, nepamirškite ir visavertės mitybos. Prisiminkite, kad neišmintinga vartoti tai, kas reklamuojama ar kas tiko kitam.

Užrašė Ilona Petrovė