Data: 2020.12.01 21:32
Šis puslapis atspausdintas iš:

www.vlmedicina.lt
spausdinimas

Maistas gali būti vaistas: autoimuninis protokolas

Emilija Miliauskė ("Kuras kūnui") | Šaltinis: vlmedicina | 2019-04-08 09:43:31

Artritas, alergijos, autoimuniniai susirgimai, lėtinis nuovargis, sąnarių skausmai, bloga savijauta, antsvoris, virškinimo sutrikimai ir kitus negalavimus dažnai bandoma įveikti įvairiais skirtingais būdais. Vieni atlieka maisto netoleravimo testus, kiti - imasi kokių nors dietų. Dieta be glitimo, dieta be angliavandenių, baltymų dieta, riebalų dieta, veganiška ar net žaliavalgiška dieta. Kaip bebūtų, tai ne visada veikia. Maisto netoleravimo tyrimo rezultatai gali būti netikslūs ar neparodyti problemas keliančių produktų, o dietos tik nualina organizmą, ima trūkti tam tikrų maistinių medžiagų.

© VLMEDICINA.LT (A. Kubaičio) nuotr.

Turime žinoti, kad yra produktų, kurie organizme gali kelti uždegimą, išbalansuoti hormoninę sistemą. Maisto produktai, kurie tinka vienam - gali netikti kitam. Problemą gali kelti grūdai, ankštiniai, tam tikros daržovės, pieno produktai, riešutai ir sėklos, kiaušiniai.

Sukurta Autoimuninio protokolo sistema rekomenduoja tam tikram laikui iš valgiaraščio išimti šiuos produktus.

3-6 savaites reikėtų vengti:

• visų grūdų ir jų produktų

• ankštinių

• kiaušinių

• pieno ir pieno produktų

• sėklų ir riešutų

• baltų bulvių, pomidorų, paprikų ir baklažanų

• cukraus, saldiklių, sirupų

• maisto priedų

• perdirbtų produktų ir pusfabrikačių

Valgiaraštis turi būti sudarytas iš tokių produktų:

• Daržovių (tinka ir saldžios bulvės)

• Vaisių (2-3 vnt. per dieną; iki 20-25 g fruktozės)

• žalumynų

• mėsos

• paukštienos

• žuvies ir jūros gėrybių

• kokosų ir kokosų pieno

• uogų

• alyvų, kokosų, avokadų aliejaus

• alyvuogių

• balzaminio ir obuolių sidro acto

• žalios ir žolelių arbatų

• raugintų daržovių

Šiuo laikotarpiu tikslinga vesti maisto dienoraštį. Labai svarbu valgyti pakankamai maisto. Kasdien valgyti vaisius ir daržoves, turinčias daugiau angliavandenių (saldžias bulves, burokėlius, morkas, batatus ir kt.), geruosius riebalus ir aukštos kokybės, geriausia neriebius baltymų šaltinius (vištieną, kalakutieną, žuvį, jūros gėrybes). Mitybos tikslas sumažinti ar net panaikinti uždegiminius procesus organizme.

Kaip gali atrodyti dienos meniu

Pusryčiai

Žalias kokteilis. Puikiai tinka įvairūs vaisiai, žalumynai, avokadas

Uogos su kokoso drožlėmis

Kokoso pienas ar vanduo suplaktas su vaisiais

Puikiai tiks ir vakar gaminto troškinio likučiai

Pietūs

Mėsa, žuvis, paukštiena ar jūros gėrybės

Krakmolingos daržovės: burokėliai, batatai, morkos, moliūgai, saldžios bulvės

Įvairios salotos

Raugintos daržovės

Gerieji riebalai: avokadas, alyvų, kokosų, avokadų aliejus, kokosas, kokoso pienas, alyvuogės

Vakarienė

Mėsa, žuvis, paukštiena ar jūros gėrybės.

Nekrakmolingos daržovės: cukinijos, brokoliai, žiediniai kopūstai, raudonieji kopūstai, agurkai, šparagai ir kt.

Salotos

Gerieji riebalai: avokadas, alyvų, kokosų, avokadų aliejus, kokosas, kokoso pienas, alyvuogės.

Užkandžiai

1 vaisius, įvairios uogos, kokoso riešutas, kokoso vanduo suplaktas su cinamonu, žalioji arbata su citrina ir imbieru, gabalėlis paukštienos ar žuvies su avokadu, dubenėlis salotų.

Po 3-6 savaičių (kartais pakanka 2 griežto autoimuninio protokolo mitybos savaičių, priklausomai nuo savijautos) kas 3-4 dienas grąžiname po vieną produktą ir stebime organizmo reakciją.

Pavyzdžiui:

• 1 d. valgome glitimo turinčius produktus (ruginę duoną be priedų).

• 4 d. valgome daug bulvių.

• 7 d. įtraukiame į meniu pomidorus,.

• 10 d. - pupeles.

Taip ateis eilė avinžirniams, sojų pienui ir tofu, grikiams, rudiesiems ryžiams, avižų dribsniams, kiaušiniams, bolivinei balandai, chia sėkloms, linų sėmenims, riešutų sviestui ir pieno produktams.

Grąžinimas užtruks apie vieną mėnesį.

Svarbu grąžinti tik po vieną produktą. Suvalgyti jo vieną kartą, vieną dieną ir gana gausiai. Kitas dvi tris dienas valgyti pagal autoimuninio protokolo rekomendacijas. Nebevalgyti pasirinkto produkto ir vertinti, kaip reaguoja organizmas.

Negrąžinkite į mitybą produktų, kurių nemėgstate, yra netoleravimas, alergija.

Produktus galima grąžinti tik kas trečią dieną, nes kartais organizmui reikia tiek laiko, kad sureaguotų į gautą maistą. Rašykite dienoraštį, stebėkite visus simptomus. Jeigu atsinaujino kelių skausmas, ryte vargino refliuksas, ištino paakiai, nevirškino, pūtė pilvą, jautėtės pavargę ir t.t. - suvalgytas produktas jums netinka. Būtina riboti jo vartojimą ar visiškai atsisakyti.

Grąžinus ir peržvelgus visus produktus drąsiai galėsite pasirinkti subalansuotą ir asmeniškai Jums geriausią sveikatą ir savijautą užtikrinančią dietą. Gal tai bus Viduržemio jūros, o gal veganiška mityba? Tegu viską nusprendžia ir pasako pats organizmas.

Šaltiniai:

https://ultimatepaleoguide.com/autoimmune-protocol/

https://www.medicalnewstoday.com/articles/320195.php

https://www.healthline.com/health/aip-diet

https://www.parsleyhealth.com/blog/autoimmune-paleo-diet-aip-heals-immune-system/

https://www.google.com/url?sa=i&source=web&cd=&ved=2ahUKEwjMzfqSjbnhAhXIs4sKHUWHCAMQzPwBegQIARAC&url=https%3A%2F%2Fhealingautoimmune.com%2Fdefinitive-guide-to-the-paleo-autoimmune-protocol-aip%2F&psig=AOvVaw0E2ZiPjPb-LXU2u2VD50_d&ust=1554558852936604