Data: 2020.08.15 00:01
Šis puslapis atspausdintas iš:

www.vlmedicina.lt
spausdinimas

Vanduo – geriausias gėrimas sportuojančiam jaunimui

VLMEDICINA.LT | Šaltinis: vlmedicina | 2017-04-19 00:06:41

Sporto medicinos specialistai pataria: verčiau rinktis vandenį, o ne sportinius gėrimus, – rašo upi.com.

© Fotolia.com

„Dauguma paauglių sportuoja atsižvelgdami į savo pajėgumą: nei treniruočių intensyvumas, nei trukmė nėra tokie, kad būtų netenkama tiek medžiagų, jog prireiktų vartoti sportinius gėrimus, prisotintus mikroelementų bei cukraus. Žinoma, tokie gėrimai gali kompensuoti išprakaitavus atsiradusį medžiagų stygių. Tačiau tai apsvarstyti verta mankštinusis bent 45 – 60 minučių. Taigi daugeliui jaunųjų sportininkų jų tiesiog nereikia“, – komentavo gydytojas Matthew Silvis iš Penn State Health Medical Center.

Primenama, kad gėrimų su pridėtiniu cukrumi vartojimas didina antsvorio bei dantų ėduonies atsiradimo riziką. Pabrėžiama, kad vis dėlto vanduo yra geriausias hidratacijos metodas. Energiniai gėrimai, kuriuose yra kofeino ar kitų stimuliuojančių medžiagų, gali ženkliai padidinti kraujo spaudimą, sutrikdyti širdies ritmą, sukelti galvos skausmą ar virškinimo sutrikimus, o kai kurie vaikai nuo gėrimuose esančių medžiagų tampa itin dirglūs, nervingi. Taigi treneriai ir tėvai turėtų užtikrinti, kad pasportavę vaikai išgertų pakankamai vandens.

Vanduo sudaro net 70 procentų žmogaus organizmo, jo yra visose gyvų organizmų ląstelėse. Juk be maisto žmogus gali išgyventi kelias dešimtis dienų, o be vandens - vos kelias. Organizme vandens sumažėjus vos 1 procentu, ima kankinti troškulys – taip kūnas reikalauja skysčių. Seniai žinoma, jog tinkamiausias ir naudingiausias organizmui yra negazuotas, tyras vanduo, o sultys ar įvairūs kiti gėrimai, turintys skonį suteikiančių medžiagų, jau laikomi maistu ir troškuliui malšinti yra netinkami.

„Sportuojant ar intensyviai žaidžiant kas 30-45 minutes reiktų padaryti pertraukėlę ir atsigerti vandens. Jį galima paskaninti, pavyzdžiui, apelsino skiltelėmis. Iš tiesų po fizinio krūvio suvalgytas pieniškas šokoladas su sumažintu riebalų kiekiu suveiktų taip pat, kaip jėgų atgavimui skirti gėrimai. Šokoladas taip pat yra puiki riebalų, baltymų ir angliavandenių kombinacija, ką ir siekiama gauti pasportavus vartojant specialius gėrimus“, – komentavo gydytojas M. Silvis.