Data: 2020.08.15 11:28
Šis puslapis atspausdintas iš:

www.vlmedicina.lt
spausdinimas

„Vaikų linijos“ ir „Jaunimo linijos“ savanorių darbas - neįkainojamas

vlmedicina.lt | 2015-09-09 16:38:50

„Vaikų linijos“ ir „Jaunimo linijos“ savanoriai konsultantai teikia kokybišką emocinę paramą ir yra gerai pasiruošę reaguoti į savižudybės riziką bei prievartos prieš vaikus situacijas. Iš esmės jie daro tą darbą, kurį turi padaryti tėvai, artimieji, draugai, ir jis yra neįkainojamas, nes gelbsti gyvybes ir keičia žmonių gyvenimus“, – spaudos konferencijoje Seime „Ar savanorių teikiama emocinė parama yra kokybiška?“ sakė Seimo Pirmininko pavaduotojas Algirdas Sysas. Spaudos konferencijoje, vykusioje Pasaulinės savižudybių prevencijos dienos, minimos rugsėjo 10 d., išvakarėse, buvo pristatyti pirmą kartą Lietuvoje atlikto emocinės paramos telefonu kokybės tyrimo rezultatai.   

Telefonas
© Algirdo Kubaičio (VLMEDICINA.LT) nuotr.

Konferencijoje dalyvavo Norvegijos Karalystės ambasadorius Dagas Malmeras Halvorsenas (Dag Malmer Halvorsen), Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Sveikatos psichologijos katedros docentas dr. Kastytis Šmigelskas, Lietuvos emocinės paramos tarnybų asociacijos valdybos pirmininkas Aidas Vagonis, „Jaunimo linijos“ savanorė Julija Ivanauskė.

„Dažnai sulaukiame klausimo, ar savanorių teikiama emocinė parama yra tinkama. Kartais netgi siūloma jos atsisakyti ir rinktis profesionalius psichikos sveikatos specialistus. Tačiau šio kokybės tyrimo rezultatai rodo, kad savanoriai puikiai atlieka savo misiją, – teigia „Jaunimo linijos“ vadovas dr. Paulius Skruibis. – Panašiais tyrimais, atliktais JAV ir Kanadoje, yra nustatyta, kad savanorių teikiama emocinė parama savo kokybe nenusileidžia, o kartais ir pranoksta profesionalių specialistų teikiamą pagalbą telefonu. Mūsų tyrimo rezultatai taip pat rodo labai kokybišką „Vaikų linijos“ ir „Jaunimo linijos“ savanorių darbą.“

Pirmąjį telefoninės pagalbos kokybės tyrimą atliko Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Sveikatos psichologijos katedros ekspertai, vadovaujami vienos žymiausių savižudybių prevencijos specialisčių Lietuvoje, profesorės Nidos Žemaitienės. Tyrimo metu skambinę vaikai ir suaugusieji buvo informuojami, kad pokalbių bus klausomasi, o savanoriai buvo įspėti apie atliekamą tyrimą, tačiau nežinojo, kada jų pokalbių bus klausoma.

Perklausę po 48 „Jaunimo linijos“ ir „Vaikų linijos“ budėjimo valandas ir įvertinę 138 konsultacinius pokalbius, tyrėjai nustatė, kad didžioji dalis (82 proc.) klausytų „Jaunimo linijos“ ir „Vaikų linijos“ pokalbių buvo gerai pavykę, 15 proc. – vidutiniškai pavykę ir tik 3 proc. nelabai pavykę. Taip pat tyrimas atskleidė, kad „Jaunimo linijos“ savanoriai yra ypatingai gerai pasiruošę teikti pagalbą nusižudyti ketinantiems žmonėms, o „Vaikų linijos“ savanoriai – įvairias prievartos formas patiriantiems vaikams.

„Šio tyrimo rezultatai parodė, kad telefoninėmis emocinės paramos tarnybomis galima pasitikėti – mūsų teikiama paslauga atitinka gerosios praktikos reikalavimus. Tai svarbus įvertinimas tiek savanorius ruošiantiems ir jų darbą nuolat prižiūrintiems darbuotojams, tiek patiems savanoriams, kurie, skirdami savo laiką vaikų ir suaugusiųjų išklausymui, tinkamai suteikia reikalingą pagalbą“, – teigia „Vaikų linijos“ vadovas dr. Robertas Povilaitis.

Nevyriausybinių organizacijų „Vaikų linija“ ir „Jaunimo linija“ veikla yra paremta savanorišku darbu – šiemet telefonu ir internetu vaikus ir jaunimą konsultuoja apie 400 specialiai paruoštų šių tarnybų savanorių. Organizacijos kelis kartus per metus vykdo naujų savanorių atrankas ir mokymus, per kuriuos kasmet konsultavimui parengiama apie 150 naujų savanorių. Nuolat vykdydamos konsultavimo kokybės priežiūrą ir keldamos savanorių kvalifikaciją specialiais mokymais ir seminarais, tarnybos siekia užtikrinti, kad emocinė parama vaikams ir jaunimui būtų teikiama kokybiškai.

Pirmasis Lietuvoje emocinės paramos telefonu kokybės tyrimas atliktas, įgyvendinant projektą „Savanoriškos nuotolinės emocinės paramos vaikams ir jaunimui kokybės gerinimas“, kurį finansuoja Europos ekonominės erdvės finansinis mechanizmas.

„Šis tyrimas parodė, kad dvi didžiausios Lietuvos emocinės paramos tarnybų asociacijos (LEPTA) narės – „Jaunimo linija“ ir „Vaikų linija“, turinčios daugiausia savanorių, itin kokybiškai teikia emocinę paramą žmonėms, kuriems jos tikrai reikia, – pabrėžia LEPTA vykdantysis direktorius Tomas Baranovas. Didžiausias asociacijos tarnybų veiklos iššūkis yra vis dar nepakankamas mūsų teikiamos paslaugos prieinamumas. 2014 metais vaikai ir suaugusieji mums bandė prisiskambinti daugiau nei 3 milijonus kartų, tačiau tarnybų galimybės leido atsiliepti tik į kas dvyliktą skambutį. Siekiame plėsti veiklos apimtis, kad mums prisiskambinti būtų lengviau, tačiau tam reikalingas daug didesnis valstybės biudžeto finansavimas.“

Šiais metais Socialinės apsaugos ir darbo ministerija „Vaikų linijai“ ir „Jaunimo linijai“ skyrė 65815 eurų – tai sudaro apie 20 proc. šių organizacijų biudžeto.

EMOCINĖ PARAMA TELEFONU:

Emocinės paramos tarnybaTelefono numerisDarbo laikas
„Jaunimo linija“

Budi savanoriai konsultantai

8 800 28888I-VII

visą parą

„Vaikų linija“

Budi savanoriai konsultantai, profesionalai

116 111I-VII

11:00 - 21:00

„Linija Doverija“ (parama teikiama rusų kalba)

Budi savanoriai konsultantai

8 800 77277I-V

16.00 - 20.00

„Pagalbos moterims linija“

Budi profesionalai, savanoriai konsultantai

8 800 66366I-VII

10:00 - 21:00

„Vilties linija“

Budi profesionalai, savanoriai konsultantai

116 123I-VII

visą parą

Skambučius į visas linijas apmoka Socialinės apsaugos ir darbo ministerija iš valstybės biudžeto lėšų.

EMOCINĖ PARAMA INTERNETU:

Emocinės paramos tarnybaAdresasDarbo laikas
„Vaikų linija“Registruotis ir rašyti svetainėje: www.vaikulinija.ltAtsako per dvi dienas
„Jaunimo linija“Registruotis ir rašyti svetainėje: www.jaunimolinija.lt/internetasAtsako per dvi dienas
„Vilties linija“Rašyti svetainėje: http://paklausk.kpsc.lt/contact.php arba vilties.linija@gmail.comAtsako per tris darbo dienas
„Pagalbos moterims linija“Rašyti el. paštu: pagalba@moteriai.ltAtsako per tris dienas

LSDP informacinio centro info.