Data: 2020.07.15 09:19
Šis puslapis atspausdintas iš:

www.vlmedicina.lt
spausdinimas

Nerimas ir panikos sutrikimas. Ką daryti?

vlmedicina.lt | 2014-02-18 00:02:56

Klausimas. Gyvenu ne Lietuvoje. Šeimos gydytojas nustatė, kad man nerimo, panikos sutrikimas. Iš pradžių, prieš tris mėnesius, maniau, kad turiu širdies problemų – jaučiau permušimus ir keistą baimę. Ištyrė širdį, kraują, padarė kardiogramą, skydliaukės fermentą – viskas gerai. Aš vis bijojau, jaučiau širdies permušimus, skausmą, man nutirpdavo veidas, rankų pirštai, kaklas, kamavo nemiga. Maniau, kad išprotėsiu... Gėriau beta blokatorius – nepadėjo. Vėliau, gydytojui pasakius, kad man nepagerėjo ir papasakojus simptomus, kažkas atsitiko, pašokau nuo kedės, pradėjo trūkti oro ir vėl apniko baimė, kad ištiks infarktas ar insultas. Išrašė antidepresantų „Paroxetin“ 20 mg. Rekomendavo gerti po pusę tabletės 4 dienas, po to – visą tabletę. Kai gėriau po pusę tabletės, jaučiau prakaitavimą, kartais – galvos svaigimą, o kai pradėjau gerti po 20 mg, ištiko tikrasis panikos priepuolis, teko kviesti greitąją pagalbą. Kitą dieną nuėjau pas gydytoją ir viską papasakojau. Pasakiau, kad tai galėjo būti vaistų šalutinis poveikis, kadangi tokio priepuolio anksčiau nesu patyrusi. Gydytojas norėjo paskirti kitus vaistus, bet aš juos vartojau tik savaitę, juk normalu, kad organizmas turi priprasti. Apima jausmas, kad pati nustatau savo gydymą, o gydytojas tik pataria, sako: „Gerai, gerk po pusę tabletės 2 savaites“. Taip ir darau, tačiau geriau nesijaučiu. Paryčiais ir rytais apima drebulys, dieną – geriau. 3 mėnesius kankina nemiga. Ar toks gydymas tikslingas, gal gydytojas turėjo padidinti dozę, o ne sumažinti? Ar keisti vaistus? Rūta, 31 m.

Daiva Gurskienė
Daiva Gurskienė. Asmeninio archyvo nuotr.

Atsako UAB Kauno Aušros medicinos centro šeimos gydytoja Daiva Gurskienė

Panikos atakos sukelia labai daug įvairių simptomų, kurie gali būti panašūs į rimtas širdies ir kraujagyslių, virškinimo sistemų bei nervų ligas. Reikėtų pagalvoti, kodėl jūsų autonominė nervų sistema taip išsireguliavo. Į daugelį klausimų galite atsakyti ir pati. Turėtų padėti geras psichologas. Dėl vaistų – aš skirčiau benzodiazepinų grupės preparatų. Tai yra receptiniai vaistai. Prie jų galima priprasti, jei vartosite nuolat, bet jie gana efektyvūs priepuoliui šalinti. Taip pat labai naudingas būtų nuolatinis fizinis dinaminis krūvis, bet derėtų vengti perkrovos.

VLmedicina

Dėl asmeninių sveikatos problemų VLMEDICINA.LT rekomenduoja kreiptis į šeimos gydytoją arba su jo siuntimu – į specialistą. Atsakymai, publikuojami portale, jokiais būdais negali pakeisti gydytojo konsultacijos.