Seimo Sveikatos reikalų komitetas balandžio 11 d. svarstė Vilniaus universitetinės Antakalnio ligoninės direktoriaus A. Berūkščio kreipimąsi ,,Dėl Vilniaus miesto savivaldybės mero 2012 m. kovo 9 d. potvarkio Nr. 22-47“. Ligoninės direktorius komitetą informavo, kad be jo žinios Vilniaus miesto savivaldybėje sudaryta darbo grupė, turėjusi parengti Vilniaus universitetinės Antakalnio ligoninės veiklos ir turto nuomos konkurso sąlygas.
Komitetas nusprendė Vilniaus miesto savivaldybei pasiūlyti stabdyti minėtu potvarkiu sudarytos darbo grupės veiklą ir įgyvendinti Vyriausybės 2009 m. gruodžio 7 d. nutarime Nr. 1654 „Dėl sveikatos priežiūros įstaigų ir paslaugų restruktūrizavimo trečiojo etapo programos patvirtinimo“ numatytą viešosios įstaigos Vilniaus miesto universitetinės ligoninės ir viešosios įstaigos Vilniaus universitetinės Antakalnio ligoninės sujungimą į juridinį asmenį „Viešoji įstaiga Vilniaus savivaldybės ligoninė“.
2012 m. balandžio 4 d. posėdyje išklausęs Valstybės kontrolės informaciją dėl 2012 m. vasario 28 d. valstybinio audito ataskaitos ,,Aprūpinimas vaistais ligoninėse“, komitetas nusprendė siūlyti Sveikatos apsaugos ministerijai įgyvendinti Valstybės kontrolės valstybinio audito ataskaitoje pateiktas rekomendacijas. Siekiant reikšmingai sumažinti vaistų kainas, taip pat pasiūlyta numatyti priemones, kurios sudarytų galimybę kelioms ligoninėms vaistus pirkti centralizuotai, t. y. kai kelios sveikatos priežiūros įstaigos įgalioja vieną sveikatos priežiūros įstaigą vykdyti viešuosius vaistų pirkimus. Siekiant užtikrinti kokybišką pacientų gydymą ligoninėse, rekomenduota panaikinti prielaidas ligoninėms nepirkti geresnės terapinės vertės, antrinio pasirinkimo vaistų ligoms gydyti, parengti bendras ligų gydymo schemas. Vyriausybei Sveikatos reikalų komitetas siūlys parengti ir pateikti Seimui Lietuvos Respublikos farmacijos įstatymo pakeitimo įstatymo projektą, kuriame būtų nustatyta pareiga Sveikatos apsaugos ministerijai tvirtinti bendrą šalies stacionarinėse asmens sveikatos priežiūros įstaigose vartojamų vaistų sąrašą.
Posėdžio metu taip pat buvo svarstomos teismo medicinos veiklos problemos, tarp jų – klausimas dėl Valstybinės teismo medicinos tarnybos pavaldumo. Nustačius Valstybinės teismo medicinos tarnybos pavaldumą Teisingumo ministerijai, nebuvo atsižvelgta į tai, kad teismo medicina yra neatskiriama Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos dalis, todėl komiteto nariai nusprendė inicijuoti Sveikatos sistemos įstatymo 73 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą, numatantį Valstybinės teismo medicinos tarnybos pavaldumo perdavimą Sveikatos apsaugos ministerijai. Teismo medicinos veiklos problemos bus svarstomos ir kito komiteto posėdžio metu.
Seimo nutarimo „Dėl Valstybės pažangos strategijos „Lietuvos pažangos strategija „Lietuva 2030“ patvirtinimo“ projektui Nr. XIP-3889 komitetas pritarė ir pasiūlė pagrindiniam – Švietimo, mokslo ir kultūros – komitetui atsižvelgti į Sveikatos reikalų komiteto pateiktus pasiūlymus. Komitetas pasiūlė papildyti Lietuvos pažangos strategiją „Lietuva 2030“ poskyriu ,,Sveika visuomenė“, kurio nuostatos sudarytų sąlygas ypatingą dėmesį skirti gyventojų sveikatai, taip pat formuoti šalies žmonių sąmoningumą ir atsakomybę už savo sveikatą, užtikrinti jų saugą, gyvenimo kokybę.
lrs.lt