Kai susirūpiname, kaip kovoti su pasauline problema tampančiu nutukimu, jogurtas gali būti puiki sprendimų pradžia, – rašo bbc.com.
Jogurtas – viena iš dažniausių prekių mūsų pirkinių krepšelyje. Jam išleidžiame daugiau nei traškučiams ar kumpiui. Jis gali sustiprinti imunitetą, naudingas kaulams ir puikiai numalšina alkį.
Bėda tik ta, kad parduodamas jogurtas nėra natūralus. Vietoj jo lentynose randame produktą, kuris susideda iš dalies jogurto ir įvairių priedų – želatinos, cukraus, skonį ir aromatą suteikiančių medžiagų. Dėl to jo gamybos kaina sumažėja, tačiau, deja, žymiai sumažėja produkto maistinė vertė.
Kampanija „The Food Foundation“ pateikė vieno iš prekinių ženklų lyderių jogurtų analizę. Produktuose rasta 21-30 g cukraus, kurio didžiąją dalį sudaro pridėtinis, o ne natūralus pieno cukrus. Taigi vaikas iš tokio jogurto gauna beveik visą rekomenduojamą paros cukraus dozę. Šis gamintojas, norėdamas palaikyti aukštą pardavimo lygį, daug investuoja į reklamą, orientuotą būtent į jaunąją publiką, ir tik primena, kad svarbu „įvairi ir subalansuota mityba“.
Kampanijos šalininkai nepasitenkina tokiu „pasiteisinimu“ ir nori griežtesnių produktų žymėjimo ir reklamavimo reikalavimų.
Apytiksliai 58 proc. reklamos tenka saldumynams, greitam maistui ir tik 3 proc. lieka vaisiams, daržovėms.
Mažiau sveikas maistas yra tris kartus pigesnis kalorijų šaltinis nei sveikesni produktai, o reklama dar paskatina jo įsigyti 20 proc. daugiau, nei įprastai pirktume. Kampanijos šalininkai tai vadina „tukinančia“ aplinka ir laiko ją kalta dėl to, kad žmonės neteisingai pasirenka, kuo vertėtų maitintis.
Beveik 2/3 mūsų gaunamų kalorijų yra iš perdirbtų maisto produktų, kurių didžioji dalis turi mažai skaidulų ir daug riebalų, cukraus, druskos. Trys ketvirtadaliai iš mūsų valgome nepakankamai daržovių ir vaisių.
Taigi ką galima padaryti? Tikimasi papildomai apmokestinti saldžiuosius gėrimus, sugriežtinti reklamą, uždrausti tokias akcijas, kaip „perki vieną ir antrą gauni nemokamai“ ir aiškiau žymėti etiketes. Ir kol kas laukiama, kad Europoje kuo greičiau būtų priimta ir patvirtinta kovos su nutukimu strategija.